Kamis, 19 November 2015

Remedy rumah Untuk Sembelit - Terapi Jus Raw

Remedy rumah Untuk Sembelit - Terapi Jus Raw

Berjuta-juta orang mengalami sembelit, ada bimbang, ada yang mengambil ia untuk diberikan. Keadaan ini mempunyai ciri-ciri tidak kerap, tidak teratur dan pada masa-masa buang air besar pedih. Sembelit bukanlah satu penyakit - hanya gejala suatu keadaan yang boleh disebabkan oleh orang itu sendiri disebabkan oleh diet yang tidak betul. Terdapat ubat sembelit banyak tetapi banyak, berfikir keadaan mereka menjadi sesuatu yang menyakiti, pergi dengan segera kepada doktor mereka. Tetapi - mereka perlu mendapatkan maklumat dari internet, mereka akan tahu bahawa ubat rumah untuk sembelit adalah seperti mudah sebagai berkata ABC.

Jus, buah-buahan segar dan jus sayur-sayuran, adalah salah satu cara terbaik untuk menangani masalah sembelit seseorang. Minuman menyegarkan penuh dengan serat pemakanan dan minuman yang boleh mengurangkan apa-apa isu sembelit. Gentian akan menambah pukal kepada najis dan cecair akan melembutkan najis. Jus mudah pergi ke kolon - membersihkan dan mendorong tindakan peristalsis. Oleh itu hasil laluan mudah sisa dan toksin daripada badan.

Hanya ada satu penolong untuk ini ubat rumah untuk sembelit - pemerah atau pemerah buah-buahan atau pengisar. Yang mana sahaja dari dalam peralatan dapur disediakan akan dapat membantu sangat besar untuk menghasilkan jus buah atau sayur yang sangat diperlukan. Terdapat jus bersedia, botol dan dalam tetra-pek. Dalam kes-kes kecemasan, ini boleh menjadi pengganti tetapi masih jus segar yang diekstrak adalah keutamaan yang tinggi. (Sila menahan diri daripada membeli jus di dalam bekas plastik -. Yang tidak benar-benar sangat sihat)

Berikut adalah beberapa buah-buahan dan sayur-sayuran jus yang paling disyorkan.

• Jus lemon adalah salah satu terapi terbaik sembelit. Campurkan jus lemon ke dalam segelas air suam. Memaniskan dengan madu, yang juga mengandungi serat.

• jus Prune, walaupun datang dari plum, kaya juga dengan zat besi. Jus prun telah menjadi salah satu cara yang terbukti berkesan untuk mengurangkan sembelit. Ia adalah julap semulajadi.

• jus epal hijau adalah tinggi dalam asid malic yang akan bertindak ke atas mogok tisu lemak. Cuci dan termasuk kulit untuk lebih banyak serat.

• jus Pear kaya dengan vitamin dan mineral dan mereka adalah pembersih kolon yang baik. Pulpa ini kaya dengan serat supaya hendaklah dimasukkan ke dalam campuran tersebut.

• Aloe jus lidah mempunyai manfaat kesihatan yang tidak boleh dilupakan. Ia digelar buaya perubatan. Menggunakan daun segar, tebal dan berisi untuk pengeluaran jus.

• jus buah-buahan Citrus mempunyai asid sitrik yang merangsang usus dan pergerakan peristalsis .. Selain daripada berbuat baik kepada keadaan sembelit, jus ini adalah ejen pembersihan yang membuang plak dalam arteri.

• Jus oren juga merupakan terapi yang baik untuk sembelit. Sesetengah orang menambah satu sudu minyak zaitun ke dalam segelas jus oren. Minyak zaitun juga sihat untuk sistem badan.

• Jus lobak mengandungi minyak tertentu yang bermanfaat bagi perut dan usus besar. Jus membantu dalam penghadaman dan ia bermula pergerakan usus.

• Jus tomato kaya dengan vitamin A dan ia membersihkan perut dan usus. Ia menghilangkan senak, gas dan sembelit.

• Brokoli dan jus kubis bunga kaya dengan vitamin C dan serat. Sayur-sayuran boleh dikukus atau direbus kemudian sebelum campuran.

Terdapat lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran yang sangat memberi manfaat kepada usus besar. Ada orang-orang yang tidak Juiced tetapi dimakan segar, hanya selepas dibasuh. Perkara yang baik dengan jus sebagai ubat untuk sembelit ialah ia membekalkan serat dan cecair. Air dan terapi jus adalah sangat memberi manfaat kepada sembelit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar