Kamis, 19 November 2015

Pengurusan Sakit Melalui Terapi Alternatif

Pengurusan Sakit Melalui Terapi Alternatif

Terapi alternatif telah disangkal lagi terperangkap perhatian kedua-dua pengamal penjagaan kesihatan dan pengguna. Walaupun terdapat banyak cara untuk merawat sakit, namun sejak beberapa tahun terapi alternatif telah menunjukkan bahawa ia boleh memberikan teknik pengurusan kesakitan yang betul dan berkesan. Beberapa teknik holistik termasuk Physical Therapy, Integratif Therapy Pengguna, Myofascial Akhbar, Terapi Craniosacral dan Trager. Teknik-teknik ini telah berjaya memberi keselesaan dan dalam mempercepatkan proses penyembuhan sendi kerosakan, tisu dan otot.

Jika anda mempunyai sakit otot atau tekanan, maka anda harus mempertimbangkan terapi alternatif untuk pengurusan kesakitan. Pendekatan holistik akan membuat pergerakan otot anda selesa dan memberi kelegaan yang optimum untuk keseluruhan tubuh badan. Terapi alternatif mengelilingi pelbagai disiplin; sebahagian daripada mereka dibincangkan di bawah:

Integratif Terapi Manual - Hands-on Teknik Pengurusan Sakit

Integratif Terapi Manual adalah terapi alternatif manipulatif yang menangani kesakitan melalui teknik tangan-on dan penglibatan fizikal. Ini termasuk urut, tisu mobilisasi lembut, mobilizations bersama lembut, minda / terapi badan, teknik tisu saraf, teknik tenaga otot dan banyak lagi.

Badan Integrasi / Mind - Interaksi dengan Otak

Badan Mind memberi tumpuan kepada interaksi antara otak dan bahagian-bahagian badan yang tinggal, fikiran dan tingkah laku umum. Teknik ini secara langsung memberi kesan kesihatan dengan menggunakan beberapa faktor emosi, sosial, mental, rohani dan tingkah laku.

Gentle Bersama mobilizations - Melepaskan Tension Bersama

Ahli terapi urut yang biasa digunakan teknik ini selamat untuk pengurusan kesakitan dan ketegangan melepaskan dari bidang-bidang seperti leher, kepala, tulang belakang, pergelangan tangan, pergelangan kaki, kaki, tulang rusuk dan pelvis. Pelbagai faktor seperti penuaan, postur yang lemah dan tekanan memainkan peranan utama dalam immobilization sendi. Ini boleh mewujudkan kesakitan dan ketegangan pada otot dan kawasan berhampiran. Pergerakan kecil, pasif dan lembut digunakan pada sendi individu membuat sendi alih dan fleksibel.

Teknik otot Tenaga - Relief oleh otot Perhubungan

Satu lagi aspek terapi alternatif adalah Teknik otot Tenaga. Teknik ini digunakan untuk menggalakkan kelonggaran otot dan melegakan keletihan otot sementara dan membantu untuk mendapatkan gerakan.

Myofascial Akhbar - Relief melalui peredaran darah

Pelepasan myofascial adalah sejenis terapi tisu lembut yang digunakan untuk pengurusan kesakitan dan masalah somatik. Dalam teknik ini, kelonggaran otot menguncup berlaku melalui edaran meningkat. Ia juga menyediakan vena dan saliran limfa dengan merangsang refleks regangan otot.

Terapi Craniosacral - Popular di kalangan Pengamal

Ini terapi perubatan alternatif juga dikenali sebagai Bodywork cransiosacral dan digunakan dengan meluas oleh ahli terapi urut, kiropraktor dan ahli terapi profesional. Teknik ini mensasarkan tekanan mental, sakit leher dan sakit kepala dan migrain kembali. Sindrom TMJ dan fibromyalgia mudah boleh dirawat melalui borang ini terapi.

Urusan sakit merupakan satu cabaran bagaimanapun terapi alternatif menjadikan tugas yang sukar ini lebih mudah dan lebih cepat. Tambahan pula, ubat-ubatan hari ini semata-mata tidak menyediakan pengurusan kesakitan yang mencukupi. Ramai orang kini menyedari fakta ini dan telah lama memilih untuk pendekatan yang menyeluruh ini untuk mencari penyelesaian pengurusan kesakitan lengkap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar