Kamis, 19 November 2015

Lima Reiki Petua

Lima Reiki Petua

Terdapat lima ajaran Reiki yang merupakan asas di sekeliling mana penyembuhan tenaga Reiki dibina.

Pertama Reiki penyembuhan tenaga adalah mengenai peningkatan diri dan penyembuhan. Sebelum pengamal benar-benar dapat membantu kepada orang lain, mereka mesti terlebih dahulu mencapai keadaan keseimbangan dan ketenangan dalam diri mereka. Ajaran Reiki tidak bukan mazhab, lebih-lebih lagi mereka adalah mantra untuk hidup anda yang akan menggalakkan kesihatan yang lebih baik. Idea ini datang dari fikiran teori, badan dan semangat semua mesti dengan baik dan seimbang bagi individu untuk menjadi sihat dan menjalani kehidupan yang terbaik.

Lima ajaran adalah:

Hanya untuk hari ini saya melepaskan kemarahan
Hanya untuk hari ini saya melepaskan bimbang
Hanya untuk hari ini saya bekerja keras pada diri saya
Hanya untuk hari ini saya merendah diri dan penuh dengan rasa syukur
Hanya untuk hari ini saya berbuat baik kepada diri saya sendiri dan semua benda hidup
Di barat, Reiki diajarkan kebanyakannya untuk menyembuhkan diri sendiri dan kemudian yang lain, Reiki sebenarnya adalah sebuah cara hidup. Di Jepun, Reiki adalah satu kaedah pemikiran dan persepsi yang direka untuk memupuk perkembangan rohani, dan kepuasan. Ia bertujuan untuk menjadi tambahan kepada amalan spiritual lain, tidak kira daripada orang kepercayaan dan / atau agama rohani
Adalah dipercayai lima ajaran berasal dari sama ada lima gokai dalam agama Buddha Jepun, yang tidak membunuh, mencuri, berzina, berbohong, atau menelan dadah atau alkohol, atau mungkin juga jalan yang lapan kali ganda agama Buddha: pandangan betul, pemikiran yang betul, pertuturan betul, tindakan yang betul, cara yang betul hidup, usaha betul, Kesedaran betul, dan meditasi betul. Tanpa apa-apa berat sebelah agama sesiapa sahaja boleh mendapat manfaat daripada aturan Reiki, tanpa mengira rohani jalan atau kepercayaan sistem mereka.

Cara terbaik untuk menggunakan perintah-perintah seperti penegasan melalui pengantaraan pagi dan petang. Untuk kesan bes ikrar yang seharusnya menjadi kenyataan positif dalam masa sebenar. Ia perlu dikatakan seolah-olah ia adalah benar, dan bukan itu seolah-olah anda mahu ia menjadi kenyataan.

Untuk maklumat lanjut mengenai penyembuhan Reiki dan di rumah kursus Reiki dan attunement layari laman web kami http://www.learnchikara-reiki-do.com.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar