Kamis, 19 November 2015

Kurap Krim

Kurap Krim

Krim tinea.

Pengendalian dijumpai cacing gelang pada manusia adalah krim anti-kulat. Kurap muncul pada kulit manusia dalam bentuk cincin merah dan sangat mudah berjangkit. Kulit yang sihat boleh muncul di tengah-tengah cincin merah. Daging luar boleh berkerak dan tinggi. Ia adalah benar-benar tidak menyakitkan tetapi sangat gatal. Aduan yang paling biasa dengan cacing gelang seolah-olah menjadi gatal-gatal.

Sejak tinea bukan cacing atau serangga tetapi sejenis kulat, krim anti-kulat bekerja dengan baik untuk mengubati jangkitan. Dalam haiwan kesayangan ada juga harga rendah dan syampu disediakan untuk rawatan. Kurap purata dirawat dengan krim dalam manusia tetapi kadang-kadang ubat oral diperlukan. Di kaunter krim kadang-kadang boleh menyembuhkan kebanyakan jenis tinea. Kaki makan air juga kulat yang sama seperti kurap hanya seperti gatal Jock mereka hanya mendapat nama yang berbeza lakukan untuk di mana ia berlaku. Ketiga-tiga keadaan ini boleh dirawat dengan ubat-ubatan OTC. Krim dan salap yang boleh didapati tanpa Rx biasanya mengandungi Mikonazol atau clotimazole di dalamnya. Lotrimin, Tinactin dan Monistat adalah sebahagian daripada krim jenama yang ada. Lamisil adalah satu lagi jenama emolien yang mengandungi rawatan yang berbeza dinamakan Terbinafine. Ini krim dan semburan semua akan memerlukan anda untuk mencuci dan mengeringkan 1 kawasan roseola. Seterusnya menyebarkan emolien atau semburan rawatan di dalam dan di sekitar kawasan yang dijangkiti. Ia adalah penting untuk tidak menghentikan ubat itu semata-mata kerana gejala-gejala anda telah berkurangan atau hilang lenyap sepenuhnya. Dengan kebanyakan produk yang anda perlukan untuk meneruskan pengendalian selama dua hingga empat minggu.

Jika ruam anda tidak bertambah baik dalam tempoh sekurang-kurangnya dua minggu rawatan ia adalah masa untuk pergi ke pembekal perubatan anda. Doktor peribadi anda mempunyai cara-cara lain untuk membantu anda menghilangkan keadaan ini. Satu ubat itu dikenali sebagai allylamines. Ia datang dalam krim, pil atau gel.

Kurap juga boleh dilihat di bawah kuku atau kulit kepala. Jangkitan kulat kuku menyerang jari atau kaki kuku atau kulit di bawah kuku. Ia mungkin lebih sukar untuk merawat jangkitan kuku. Pengilat, krim dan losyen Walau bagaimanapun didapati. Preskripsi yang diperlukan untuk beberapa ini walaupun. Pil yang paling berkesan rawatan kulat kuku. Pil anti-kulat adalah wacana yang paling hebat untuk tinea kulit kepala juga. Kurap pada kulit kepala boleh menjejaskan rambut dan akhir kehilangan beberapa. Krim Rx digunakan dan juga untuk jangkitan kulit kepala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar